• Gratis verzending v.a. €59,-
  • Snelle levering!
  • Achteraf betalen mogelijk
8,9 4907 reviews

RUILEN EN RETOURNEREN

- Hoe kan ik een artikel retourneren?
- Een verkeerde of beschadigde zending ontvangen?
- Hoe kan ik een artikel omruilen?
- Waar vind ik een Kiala / UPS punt
- Herroepingsrecht

 

Hoe kan ik een artikel retourneren?
- Binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling is het mogelijk het artikel of de artikelen te retourneren. 
- Stuur het artikel of de artikelen altijd goed verpakt terug (in de originele verpakking, netjes ingepakt, indien redelijkerwijs mogelijk).
- Bij het terugsturen van het artikel(en) altijd de retourbon invullen en toevoegen.
- Je mag een artikel alleen gebruiken voor zover het nodig is om het te beoordelen (passen). Gebruiken en dragen mag niet. Als een artikel is gedragen of beschadigd, dan kunnen wij kosten in rekening brengen voor waardevermindering. Je dient de prijskaartjes en artikelkaartjes niet te verwijderen van het artikel.
- Vul het retourformulier altijd volledig in.
- Gebruik voor de retourzending de bijgeleverde Kiala retoursticker en lever het pakket in bij een Kiala servicepunt. Klik hier voor alle Kiala locaties. De kosten voor je Kiala retourzending bedragen € 2,95.
- Liever via een ander postbedrijf (bijv. PostNL/DHL) het pakket retourneren? Stuur de artikelen dan gefrankeerd op via het postkantoor naar:
Daka Sport
Abraham van Stolkweg 90
3041JA Rotterdam.
- De kosten van de retourzending zijn voor rekening van de klant.
- Gratis ruilen of retourneren van internet bestellingen is mogelijk in één van onze filialen. Hierbij is het ook noodzakelijk om het retour formulier in te vullen en samen met de kassabon mee te nemen naar de winkel.
- Het totaalbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending, zullen we zo snel mogelijk, maar altijd binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst, terugstorten op je rekening. Wij streven ernaar om je retour binnen 3 werkdagen na ontvangst te verwerken. Je ontvangt een bevestiging per e-mail wanneer dit het geval is.

Ik heb een verkeerde / beschadigde zending ontvangen, wat moet ik doen?
Helaas kan het voorkomen dat je een verkeerde of beschadigde zending van ons ontvangt. In dit geval kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice via het e-mailadres webshop@daka.nl. Vervolgens ontvang je van ons het antwoordnummer van Daka waarmee de zending kosteloos geretourneerd kan worden.

Hoe kan ik een artikel omruilen?
Het omruilen van een artikel is mogelijk door op het retourformulier aan te geven waarvoor je het betreffende artikel wilt ruilen. Dit kan zijn een andere maat of een ander artikel. Indien het artikel waarvoor je wilt ruilen goedkoper is zullen wij het resterende bedrag terugstorten op je rekening. Wanneer het artikel waarvoor je wilt ruilen duurder is, dan kunt u het artikel aan ons retour sturen en hierbij aangeven dat u het betaalde bedrag graag retour ontvangt of dat wij in geval van achteraf betalen de factuur kunnen crediteren.U kunt in dat geval een nieuwe bestelling plaatsen voor het gewenste artikel. De kosten van de retourzending van de bestelling zijn voor rekening van de klant, de kosten van de nieuwe zending zijn voor rekening van Daka.

Waar vind ik een Kiala / UPS Point:
Retourneren is het voordeligst via onze partner UPS (Voorheen bekend als Kiala). Klik hier om je dichtsbijzijnde locatie te vinden.

 

Herroepingsrecht:

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.